Interactief in Londen

Of ik mee wilde naar Londen.
Ik werd gebeld door de salesmanager van CBS-Outdoor, dat is dat internationale bedrijf dat buitenreclames exploiteert. Lijkt me leuk maar waarom ik eigenlijk? Even tussendoor nog:
Dit is een vraag die, volgens Sheryl Sandberg van het boek Lean In[i], alleen een vrouw zou stellen. Een man zou zeker weten dat het voor hem een interessante reis zou zijn en hij zou er niet aan twijfelen dat de uitnodiging voor iemand anders dan voor hem bedoeld kon zijn. Dit terzijde, ik twijfelde wel even want ons marketingbudget voor betaalde reclame is niet van die orde van grootte dat je verwacht te worden uitgenodigd voor reisjes naar Londen.

Interactief
Wij gingen dus naar Londen. Een groepje marketeers van verschillende bedrijven die waren uitgenodigd vergezeld door een aantal managers van CBS. Het doel van de reis was de presentatie van het onderzoek: `Interactive Europe’. Een campagne van A.W. Bruna met de thriller Vergeten van David Baldacci maakte deel uit van dit Europese onderzoek naar de mogelijkheden van interactiviteit in buitenreclame.
De presentatie vond plaats in het prachtig gelegen museum Tate Modern. Het uitzicht over de Thames was zo betoverend dat ik tijdens de wat saaiere momenten de powerpointbullets en de campagnefoto’s van bushokjes gewoon verruilde voor het vergezicht van Londen by Night.

Engage
De meest opvallende Engelse term die de alles verbindende factor was in het gehele onderzoek was Engage. Ik noem er een paar: Engaging Audiences, Engage people, Interactivity Engages brandawareness, The return on Engagement. Een goede precies passende vertaling van dit woord heb ik nog niet kunnen vinden. Iemand nog ideeën?
De tijd van de push marketing is voorbij, of althans voor een groot deel. Dit wisten we natuurlijk al. Het gaat er tegenwoordig om dat je mensen bij je product betrekt. Het zoeken naar verbindende factoren tussen je doelgroep en het merk. Gemakkelijker gezegd dan gedaan maar wel interessant en zeer verfrissend om hier eens wat langer bij stil te staan op een heel andere plek dan achter je bureau op kantoor.

Weekend
Nu in het weekend heb ik zin om morgen op kantoor met collega’s verder te praten over de learnings uit het onderzoek en wat wij daar voor onze volgende campagnes mee kunnen doen.
Eerst nog even Lean In verder uitlezen.
Londen1 Londen2

Marieke Niezen


[i] Lezen: Lean In van Sheryl Sandberg voormalig COO van Facebook

Advertenties

2 gedachtes over “Interactief in Londen

  1. Wat een geweldige ervaring lijkt me dat ! Wat betreft ‘engage’: van iemand, of een gebeurtenis, of van iemands kunnen, een stukje “inpalmen”.
    Het is inderdaad een veelzijdig woord.
    Maar een heel mooie blog ! Fijne werkweek !

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s